Molestien 7, 2450 Kbh. SV, telefon: +45 36 36 55 85, e-mail: cosea@co-sea.dk

KONTAKT:


CO-SEA

Molestien 7
2450 København SV

Telefon: +45 36 36 55 85
Email: cosea@co-sea.dk

Åbningstider og kontaktpersoner
Du kan finde mere info omkring kontoret og de ansatte her: 

Gå til kontor CO-Sea

SENESTE NYT:

Nye overenskomster på hjemmesiden

Arbejdet med etableringen af den kommende Femern forbindelse er i ...

Rabat på billetter til historisk motorløb

Copenhagen Historic Grand Prix er et historisk og traditionelt mo ...
DAGEN
16/11-2007 11:05
CO-SØFART KALENDER
 
Ole Philipsen – møde med Bornholmstrafikken
Ole Strandberg – møde med Bornholmstrafikken
John Ibsen - ferie
 
FRA MEDIER

Skibsvrag i Femern Bælt til fare for sejladsen
Farvandsvæsenet har sørget for, at vraget af coasteren Omer N er særdeles godt afmærket, med flere kardinallystønder og et AIS-sømærke. Alligevel mener Farvandsvæsenet at vraget udgør en reel trussel mod skibsfarten, og har krævet det fjernet senest en måned efter kæntringen, der fandt sted den 28. oktober. Men hverken det tyrkiske rederi bag coasteren eller skibets forsikringsselskab, har taget initiativ til at påbegynde bjærgningen. Rederiet har dog lovet Farvandsvæsenet at tage fat på at fjerne vraget, senest den 25. november.
Maritime Danmark, 16/11, http://www.maritimedanmark.dk/?Id=682
 
Uddrag fra
Søfart nr. 46, 16. november 2007
 
Søværnets nye MK'er
Tirsdag sejlede det første af Søværnets nye standardfartøjer MKII fra Fåborg Værft til Flådestation Korsør. Dermed er vejen banet for en udfasning af de aldrende orlogskuttere af Barsø-klassen. Nybygningen skal blandt andet varetage farvandsovervågning og indgå i søredningsberedskabet i de hjemlige farvande.
Ny bornholmer-færge
Neko Seaways er tættere end nogensinde på en realisering af planerne om en bil- og passagerfærge mellem Nexø og Kolobrzeg i Polen. Sidste forhindring, inden der kan sættes en kontraktlig underskrift med et tyrkisk værft, er sikringen af en bankgaranti. -Vi er kommet utrolig langt, og har nu det rigtige skib, der kan være klart allerede til juni næste år, siger Helge Rosted Hansen, Neko Seaways, Nexø.
Nordana Line vil doble op i Kina
Nordana Line er godt på vej til at fordoble sin nybygningsordre på Taizhou Sanfu-værftet i Kina. Efter at have løftet flere optioner har rederiet i øjeblikket seks multipurpose-skibe på ca. 12.000 t.dv. i ordre til levering i perioden 2008-2010. Planen er imidlertid at øge ordren med yderligere seks skibe.
Dør på klem i Esvagt-konflikt
Overenskomstkonflikten mellem rederiet Esvagt og navigatørerne fra Søfartens Ledere ligger til behandling i Arbejdsretten. Spørgsmålet er, om Søfartens Lederes konfliktvarsel er lovligt. Mens retorikken skærpes på begge sider, arbejdes der dog på at etablere et reelt forhandlingsmøde mellem de to stridende parter.
Ørssleff's udvider med fem
Gennem et nært samarbejde med endnu en tysk partner har A.C. Ørssleff's Eftf. i Holte sikret sig yderligere fornyelse og udvidelse af flåden. Rederiet har således taget fem nybygninger ind på langtidscharter fra M. Lauterjung i Emden. Charteraftalen løber i fem år med mulighed for forlængelse. Der er tale om tweendeckere på godt 5.600 t.dv. med høj isklasse og to stk. 60 ton kraner. Skibene bygges på Rongcheng-værftet i det nordlige Kina.
Ro/ro-justeringer på Østersø-ruterne
I Østersøen har både Scandlines og DFDS Lisco justeret deres respektive ro/ro-aktiviteter til den stadige vækst i trafikken mellem vest og markederne i Baltikum og Rusland. Samtidig løfter DFDS Tor Line sløret for anvendelsen af det første af fire nye ro/ro-skibe fra Kina.
Sats på færre havne
TØF's havnekonference i sidste uge var frem for noget imødeset på baggrund af de forventede udmeldinger fra Infrastrukturkommissionen. Kommissionens analyser og rapport er endnu ikke afsluttet, men formanden, Birgit Aagaard-Svendsen, løftede på konferencen en del af sløret for indholdet. Politikerne opfordres til at udpege de vigtigste havne og dernæst investere i den bagvedliggende infrastruktur.
Skibsfart gøres ansvarlig for titusinder af dødsfald
-Søfart Kommentar
En ny rapport om emissioner fra skibe vil gerne sætte emissionernes dødelige virkning i grumt fremtidsperspektiv. Rapporten taber desværre troværdighed ved alene at forholde sig til problemstillingen i forhold til én transportform - og ved at anskue problemet ud fra nærmest historiske fakta.
 
Valutakurser
100 USD = 522,85 DKK
100 Euro = 758,31 DKK
Danske Bank, 16/11, http://www.danskebank.dk/

Aktiekurser (sidste handel)
D/S Torm: 200 (-4,25)
APM A-aktie: 66.400 (-900)
APM B-aktie: 67.300 (-600)
D/S Norden: 557 (+15)
DFDS: 820 (-46)
Mols-Linien: 802 (-13)
Børsen, 16/11
 



© Copyright CO-SEA
All rights reserved

Cookie- og privatlivspolitik

CO-SEA
Molestien 7
2450 København SV

Telefon: +45 36 36 55 85
Email: cosea@co-sea.dk

Åbningstider og kontaktpersoner
Du kan finde mere info omkring
kontoret og de ansatte her

Nye overenskomster på hjemmesiden

Arbejdet med etableringen af den kommende Femern forbindelse er i ...

Rabat på billetter til historisk motorløb

Copenhagen Historic Grand Prix er et historisk og traditionelt mo ...

Samarbejdspartnere:

tjm banner 2019 fp1 195px
PFA banner 2023 195PX