Molestien 7, 2450 Kbh. SV, telefon: +45 36 36 55 85, e-mail: cosea@co-sea.dk

KONTAKT:


CO-SEA

Molestien 7
2450 København SV

Telefon: +45 36 36 55 85
Email: cosea@co-sea.dk

Åbningstider og kontaktpersoner
Du kan finde mere info omkring kontoret og de ansatte her: 

Gå til kontor CO-Sea

SENESTE NYT:

Nye overenskomster på hjemmesiden

Arbejdet med etableringen af den kommende Femern forbindelse er i ...

Rabat på billetter til historisk motorløb

Copenhagen Historic Grand Prix er et historisk og traditionelt mo ...
DAGEN
14/2-2007 11:05
CO-SØFART KALENDER
 
Ole Philipsen - bestyrelsesmøde DSRF
 
FRA MEDIER
 
Copenhagen Malmö Port har vokseværk
Der er gode forventninger til 2007 og overskuddet voksede i 2006 med 16% til sammenligning med 2005. Der indsættes 4 nye færger mellem Malmö og Travemünde, og der er foreløbig anmeldt 295 krydstogtsskibe til anløb i 2007 med 480.000 passagerer. Der ventes en del investeringer i 2007 bl.a. til krydstogs-faciliteter i København.
Børsen, 14/2, side 6
 
Nordsøolien slipper tidligere op end ventet
Den britiske oliebrancheorganisation UK Offshore Operators Association forudser nu at olie og gas i Nordsøen slipper hurtigere op end før forventet. Sammenslutningen anses for at være den mest troværdige og præcise indsamler af data fra den britiske del af Nordsøen, som grænser op til den danske og er umiddelbart sammenlignelig. Deroutens hastighed er overraskende høj viser undersøgelsen som netop er offentliggjort. Der er mange faktorer som indgår i den pessimistiske rapport. Olie- og gas slipper hurtigere op end ventet, beskatningen stiger, nye fund bliver mindre, omkostninger for udvinding stiger og aldrende udstyr kræver mere reparation.
Børsen, 14/2, side 10
 
Folketingsmedlem Joan Erlandsen (V) har skiftet mening om BHT
Nu mener Joan Erlandsen at det er en god ide at sælge BornholmsTrafikken til et større rederi, hellere i dag end i morgen. Baggrunden er forståelse for at et større rederi med flere skibe bedre vil kunne magte situationer hvor der af den ene eller anden grund mangler færgekapacitet. Det er blevet ret klart efter "Villums" nærkontakt med Rønnes havnefyr. Et statsligt ejerskab skal heller ikke forhindre et rederi i at udvikle sig og drive sund forretning. Joan Erlandsen erklærer samtidig at det ikke kan betale sig at udbygge godsfærgerne med deres ringe maskinkraft. Det er at smide gode penge efter dårlige.
Bornholms Tidende, 13/2, side 1
 
Stop privatisering af lodsvæsenet
Socialdemokratiets søfartspolitiske ordfører, Niels Sindal, opfordrer regeringen og Dansk Folkeparti, til at stoppe planerne om den absurde privatisering af lodsvæsenet, som blot vil medføre flere ulykker. Samtidig ryster Niels Sindal på hovedet af Dansk Folkepartis planer om lodspligt, fordi det er umuligt at pålægge skibe i transit i internationalt farvand. Forslaget er noget vrøvl.
Søfartens Ledere, 14/2, Læs mere her
 
Staten nægter at forhandle overenskomst med "Frie Funktionærer"
Næsten alle forskningsteknikere på Risø har meldt sig ud af Dansk Metal og ind i Frie Funktionærer. Det har fået Frie Funktionærer til at kræve overenskomst med Finansministeriet/Personalestyrelsen, som imidlertid kun vil forhandle med Dansk Metal.
 
Så greb forligsmanden ind for første gang i år
Tirsdag eftermiddag indkaldte forligsmanden LO og DA til en drøftelse om forhandlingssituationen.
Det er for at lægge pres på forhandlingerne om de centrale overenskomster i "industrien". Det er stadig ikke klart eller offentligt kendt hvad der skiller parterne, men der er både tale om lønramme og andre elementer i forhandlingskravene.
 
Forudsigelse om splittelse af Mærk-gruppen
En analytiker fra det franske finanshus Cheuvreux forudsiger at Lindøværftet og Dansk Supermarked ikke har lang tid tilbage i Mærsk-regi. David Hallden fra Cheuvreux peger på at det er Michael Pram Rasmussen som vil være drivkraften i udviklingen og at den handler om synenergi. David Hallden mener at man inden for 5 år vil se et Mærsk-konglomerat med 3 ben. 1) containerskibe og containerterminaler, 2) olie og 3) andre shippingselskaber.
 
Nyheder fra Galathea 3
 
Galathea 
"Vædderens" position: 14/2 kl 0900 UTC 23,6S 70,3W.
 
Valutakurser
100 USD = 583,37 DKK
100 Euro = 757,84 DKK
Den Danske Bank, 14/2, http://www.danskebank.dk/
 
Aktiekurser
APM A-aktie: 59.900 (-300)
APM B-aktie: 62.000 (-4200)
DFDS: 815 (+2)
D/S Torm: 384,5 (+3)
D/S Norden: 5480 (+240)
Mols-Linien: 495 (+3)
Børsen, 14/2



© Copyright CO-SEA
All rights reserved

Cookie- og privatlivspolitik

CO-SEA
Molestien 7
2450 København SV

Telefon: +45 36 36 55 85
Email: cosea@co-sea.dk

Åbningstider og kontaktpersoner
Du kan finde mere info omkring
kontoret og de ansatte her

Nye overenskomster på hjemmesiden

Arbejdet med etableringen af den kommende Femern forbindelse er i ...

Rabat på billetter til historisk motorløb

Copenhagen Historic Grand Prix er et historisk og traditionelt mo ...

Samarbejdspartnere:

tjm banner 2019 fp1 195px
PFA banner 2023 195PX