Molestien 7, 2450 Kbh. SV, telefon: +45 36 36 55 85, e-mail: cosea@co-sea.dk

KONTAKT:


CO-SEA

Molestien 7
2450 København SV

Telefon: +45 36 36 55 85
Email: cosea@co-sea.dk

Åbningstider og kontaktpersoner
Du kan finde mere info omkring kontoret og de ansatte her: 

Gå til kontor CO-Sea

SENESTE NYT:

Nye overenskomster på hjemmesiden

Arbejdet med etableringen af den kommende Femern forbindelse er i ...

Rabat på billetter til historisk motorløb

Copenhagen Historic Grand Prix er et historisk og traditionelt mo ...
DAGEN
3/1-2007 10:15
CO-SØFART KALENDER

Ole Strandberg – ferie
 
FRA MEDIER

Kapacitet øget for containere
Rederierne øgede i 2006 kapaciteten for containere med 14 procent. Det viser en undersøgelse foretaget af Containerisation International, hvori 408 rederier på verdensplan deltog. Et af rederierne er Mærsk, som efter købet af P&O Nedlloyd øgede kapaciteten med 56 pct. Til sammenligning øgede verdens næststørste containerrederi Mediterranean Shipping sin kapacitet med 32 pct.
 
Mærsk Line sætter farten ned
Det kan lyde helt bagvendt, men verdens største containerrederi sætter farten en anelse ned for at øge indtjeningen i A.P. Møller-koncernen og for at presse de altafgørende fragtrater i vejret. Et uventet stærkt pres på fragtraterne, som først og fremmest skyldes overkapacitet på verdenshavene, får A.P. Møller - Mærsk til at tage alle kneb i brug. På grund af overkapaciteten af containere kan det paradoksalt nok i visse tilfælde svare sig for Maersk Line, at sænke farten for at udnytte sin kapacitet bedre og sikre sig, at flere skibe bliver fyldt helt op. Dertil kommer, at en sænkning af farten på ti pct. medfører en besparelse i brændstofudgifterne på 20-25 pct. Netop stærkt stigende udgifter til brændstof, har i det forgangne år været en alvorlig hæmsko for indtjeningen i Maersk Line.
Business.dk, 3/1, http://www.business.dk/brancher/transport_energi/artikel:aid=2018488
 
Mærsk opkøb trækker ud
A. P. Møller - Mærsk må væbne sig med tålmodighed i sagen om det australske bugserfirma Adsteam. SvitzerWijsmuller, der er et datterselskab i A. P. Møller-koncernen, har tilbudt 2,54 australske dollar pr. aktie svarende til i alt cirka tre milliarder kroner for Adsteam Marine. Men begge selskaber er til stede i Liverpool, og det har fået de britiske konkurrencemyndigheder til at vende hver en sten i sagen. Den endelige dom fra de britiske konkurrencemyndigheder ventes at blive offentliggjort den 14. februar.
Business.dk, 3/1, http://www.business.dk/brancher/transport_energi/artikel:aid=2018764
 
Galathea 3
"Vædderens" position: 3/1 kl 06.00 UTC 25,3S 160,1E.
 
Valutakurser
100 USD = 576,91 DKK
100 Euro = 758,16 DKK
Danske Bank, 2/1, http://www.danskebank.dk/
 
Aktiekurser
APM A-aktie: 52.300 (+1300)
APM B-aktie: 54.300 (+1200)
DFDS: 692 (+25)
D/S Torm: 369,50 (-3,50)
D/S Norden: 4880 (+116)
Mols-Linien: 475 (-6)
Børsen, 3/1, side 22




© Copyright CO-SEA
All rights reserved

Cookie- og privatlivspolitik

CO-SEA
Molestien 7
2450 København SV

Telefon: +45 36 36 55 85
Email: cosea@co-sea.dk

Åbningstider og kontaktpersoner
Du kan finde mere info omkring
kontoret og de ansatte her

Nye overenskomster på hjemmesiden

Arbejdet med etableringen af den kommende Femern forbindelse er i ...

Rabat på billetter til historisk motorløb

Copenhagen Historic Grand Prix er et historisk og traditionelt mo ...

Samarbejdspartnere:

tjm banner 2019 fp1 195px
PFA banner 2023 195PX