Molestien 7, 2450 Kbh. SV, telefon: +45 36 36 55 85, e-mail: cosea@co-sea.dk

KONTAKT:


CO-SEA

Molestien 7
2450 København SV

Telefon: +45 36 36 55 85
Email: cosea@co-sea.dk

Åbningstider og kontaktpersoner
Du kan finde mere info omkring kontoret og de ansatte her: 

Gå til kontor CO-Sea

SENESTE NYT:

Nye overenskomster på hjemmesiden

Arbejdet med etableringen af den kommende Femern forbindelse er i ...

Rabat på billetter til historisk motorløb

Copenhagen Historic Grand Prix er et historisk og traditionelt mo ...
DAGEN
30/11-2006 12:00
CO-SØFART KALENDER

Ole Philipsen – diverse møder i København
Jannik N. Madsen – arbejder hjemmefra
 
FRA MEDIER

Torm: Salgsplaner er langt fremme
Noget tyder på at salgsplanerne for Torm er langt mere fremskredne end først antaget. Ifølge Børsen er flere investeringsbanker allerede involveret i arbejdet med overtagelsen og afnoteringen af rederiet. Fra flere sider oplyses det nu, at ikke blot enkelte større aktieposter, men hele rederiet er i spil, ligesom der skulle være interesse fra en stor og international spiller. Hvem en eventuel ny ejer bliver, må siges at være ganske interessant – ikke mindst med henblik på de omkring 350 arbejdspladser i ind- og udland. Den samlede pris på Torm vurderes til at ende på mindst 15 mia. kr., hvilket i givet fald vil gøre overtagelsen af Torm til den største afnotering fra Fondsbørsen i år.
Børsen, 30/11, side 6-7
 
Rederiet Norden sejler mod rekord
Som nævnt i gårsdagens DAGEN, går det godt for D/S Norden. Faktisk så godt, at rederiet står med gode kort på hånden til at kunne gøre næste år til et nyt rekordår. Årsagen til de gode udsigter er et buldrende marked for tørlastskibe, udsigten til at overudbuddet af skibe er ved at klinge af samt den vedvarende vækst i Asien. Efter nettooverskud i 2005 lød meldingen fra selskabet, at raterne for tørlastskibe var ”de bedste siden vikingetiden”. Nu tyder det altså på, at det bliver endnu bedre i 2007.
Børsen, 30/11, side 6-7
 
Passagerdel plager stadig DFDS
DFDS aflagde i går regnskab, som viser, at det fortsat går godt for fragtdelen, mens passagerdelen halter bagefter. Blandt andet har den nyindsatte luksusfærge (”King of Scandinavia”) på ruten mellem Amsterdam og Newcastle ikke været den ventede succes. Heller ikke ruten mellem Gøteborg og Newcastle har leveret tilfredsstillende resultat, hvilket har betydet lukning af ruten. Til gengæld har man tiltro til, at den nye rute mellem Norge og Newcastle vil blive en succes.
Børsen, 30/11, side 7
 
3F i fyringsrunde
3F er fortsat Danmarks største fagforbund med omkring 365.000 medlemmer. Men bare i årets første ni måneder mistede forbundet 12.000 medlemmer. Denne medlemsflugt tvinger nu 3F til at sige farvel til i alt 75 medarbejdere. 30 medarbejdere har allerede fået besked på, at samarbejdet er overstået, mens resten af stillingerne vil forsvinde ved naturlig afgang.
Børsen, 30/11, side 16
 
Mærsk sælger containerskibe
Mærsk har solgt tre containerskibe til Danaos Corp. for 43,15 mio. dollars (244 mio. rk.) pr. stk. Herefter har man chartret dem tilbage på femårs kontrakter til en charterrate på 23.450 dollar per dag per skib.
 
Gynger og karruseller i A.P. Møller-Mærsk
APM har i dag offentliggjort, at det samlede nettoresultat for containerdivisionen i 2006 bliver et minus på ca. 3,4 mia. kr. Dette resultat er i overensstemmelse med forventningerne. Samtidig forventer man et positivt nettoresultat i størrelsesordenen 9,6 mia. kr. for selskabets olie- og gasaktiviteter. Det samlede resultat for hele A.P. Møller Gruppen ventes at blive et overskud på 16 mia. kr. Trods det samlede resultat, tyder dagens første handler på børsen på, at investorerne ikke er helt tilfredse med tallene, hvilket har medført et dyk i aktierne på knap halvanden procent.
 
Lavprisfærge mellem Skagen og Oslo
Det norske selskab Lavprisfergerne.no planlægger at sejle mellem Skagen og Oslo ti sommer. Selskabet har overført konceptet bag billige flyrejser til havet, så det bliver skrabede færger uden barer og andet luksus.
 
Nyt fra Søfartsstyrelsen
Søfartsstyrelsens Opklaringsenhed har udarbejdet en undersøgelse om fortøjningsulykker på handelsskibe. Undersøgelsen finder du på Søfartsstyrelsens hjemmeside.
Søfartsstyrelsen, 30/11, http://www.sofartsstyrelsen.dk/sw951.asp
 
Galathea 3
"Vædderens" position: 30/11 kl 09.00 UTC 33,2S 128,3E.
 
Valutakurser
100 USD = 581,60 DKK
100 Euro = 757,97 DKK
Danske Bank, 29/11, http://www.danskebank.dk/
 
Aktiekurser
APM A-aktie: 52.200 (+1100)
APM B-aktie: 53.900 (+1000)
DFDS: 698 (+10)
D/S Torm: 339 (+21,50)
D/S Norden: 4670 (+567)
Mols-Linien: 485 (+10)
Børsen, 30/11, side 28
 
FRA FOLKETINGETS DAGSORDEN
10) 1. behandling af lovforslag nr. L 76:
Forslag til lov om ændring af offshore­sik­ker­hedsloven. (Begrænsning af arbejds­gi­ver­nes strafansvar og skærpelse af straf for visse overtrædelser, der begås af ansat­te, samt udvidelse af lovens anvendelses­om­råde til indkvarteringsfaciliteter på ski­be m.v.).
Af transport- og energiministeren (Bendt Bendtsen, fg.).
(Fremsættelse 15.11.2006).
11) 1. behandling af lovforslag nr. L 77:
Forslag til lov om ændring af lov om an­vendelse af Danmarks undergrund, lov om elforsyning, lov om kystbeskyttelse, lov om havne og forskellige andre love. (Gennemførelse af direktiver om naturbe­skyttelse på havet m.v.).
Af transport- og energiministeren (Bendt Bendtsen, fg.).
(Fremsættelse 15.11.2006).

 
 
VELUX 5 OCEANS
Tid forløbet 30/11 11.15z: 39 dage 00 timer 55 minutter
 
web(24)



© Copyright CO-SEA
All rights reserved

Cookie- og privatlivspolitik

CO-SEA
Molestien 7
2450 København SV

Telefon: +45 36 36 55 85
Email: cosea@co-sea.dk

Åbningstider og kontaktpersoner
Du kan finde mere info omkring
kontoret og de ansatte her

Nye overenskomster på hjemmesiden

Arbejdet med etableringen af den kommende Femern forbindelse er i ...

Rabat på billetter til historisk motorløb

Copenhagen Historic Grand Prix er et historisk og traditionelt mo ...

Samarbejdspartnere:

tjm banner 2019 fp1 195px
PFA banner 2023 195PX