Molestien 7, 2450 Kbh. SV, telefon: +45 36 36 55 85, e-mail: cosea@co-sea.dk

KONTAKT:


CO-SEA

Molestien 7
2450 København SV

Telefon: +45 36 36 55 85
Email: cosea@co-sea.dk

Åbningstider og kontaktpersoner
Du kan finde mere info omkring kontoret og de ansatte her: 

Gå til kontor CO-Sea

SENESTE NYT:

Nye overenskomster på hjemmesiden

Arbejdet med etableringen af den kommende Femern forbindelse er i ...

Rabat på billetter til historisk motorløb

Copenhagen Historic Grand Prix er et historisk og traditionelt mo ...
DAGEN
13/10-2006 11:05
CO-SØFART KALENDER
 
Ole Philipsen – møde i Danmarks Rederiforening
Ole Strandberg - møde i Danmarks Rederiforening
 
FRA MEDIER

Scandlines tættere på salg
Scandlines dansk-tyske ejere har fået ryddet en teknisk forhindring af vejen for et salg af hele rederiet. Det sker ved, at Scandlines netop har solgt ud af sin aktiepost i Mols-Linien. Ejerandelen er således nedbragt fra 40 til 30 pct. Dermed er en køber af Scandlines ikke tvunget til at give et indløsningstilbud til samtlige Mols-Liniens aktionærer, hvilket ellers kræves af børslovgivningen. Det har dog ikke været en guldrandet forretning at sælge de cirka 283.000. Scandlines Danmark har således fået 440 kr. pr aktie – den laveste pris for en Mols-aktie i fire måneder.
Børsen, 13/10, http://borsen.dk/650.96713
 
Rederiers vækst styrker tillid til dansk økonomi
Rederiernes massive vækst, øger udlandets tillid til Danmark. Og det sikrer vækst uden risiko for øget pres på lønninger og konkurrenceevne, vurderer økonomiske eksperter over for Børsens Nyhedstjeneste (BNT). Ifølge Steen Bocian fra Danske Bank er risikoen nu, at søfartens succes bliver en sovepude, fordi det fortsatte overskud sætter de normale advarselslamper om overophedning af økonomien og underskud på betalingsbalancen ud af kraft. Vi risikerer, at man overser faresignalerne og politikerne reagerer for sent, vurderer han over for BNT.
Børsen Online, 12/10, http://borsen.dk/650.96657
 
Gigantskibe sænker omkostninger
A.P. Møller - Mærsk kan skære op til 30 pct. af omkostningerne ved at søsætte gigantskibe som Emma Mærsk og hendes syv søstre, der ventes klar senest i 2008. Det fremgår af kommentarer fra skibsreder Eivind Kolding, der er topchef i containerdivisionen, ifølge Wall Street Journal.
Erhverv på Nettet, 12/10, http://epn.dk/borser/article4028.ece
 
LO: Fagbevægelsen er ikke død endnu
Trods faldende medlemstal er det alt for tidligt at underskrive fagbevægelsens dødsdom. Det mener LO-sekretær Harald Børsting. Han understreger, at der er flere sunde og naturlige forklaringer på det faldende medlemstal i især LO-fagbevægelsen. Forklaringerne er blandt andet, at medlemmerne uddanner sig ud af LO's organisationsområde, og at der som følge af erhvervsudviklingen bliver færre LO-job. Desuden er der forsvundet større årgange ud af organisationerne, end der er kommet ind. Men samtidig skal vi selvfølgelig se på, om vi er gode nok til at organisere medlemmerne, siger Harald Børsting, der mener, at overenskomsterne er en enestående vare, som fagbevægelsen skal være bedre til at markedsføre over for medlemmerne.
 
Orientering fra Søfartsstyrelsens Opklaringsenhed
Den seneste kvartalsvise orientering fra Opklaringsenheden er nu tilgængelig på Søfartsstyrelsens hjemmeside.
 




© Copyright CO-SEA
All rights reserved

Cookie- og privatlivspolitik

CO-SEA
Molestien 7
2450 København SV

Telefon: +45 36 36 55 85
Email: cosea@co-sea.dk

Åbningstider og kontaktpersoner
Du kan finde mere info omkring
kontoret og de ansatte her

Nye overenskomster på hjemmesiden

Arbejdet med etableringen af den kommende Femern forbindelse er i ...

Rabat på billetter til historisk motorløb

Copenhagen Historic Grand Prix er et historisk og traditionelt mo ...

Samarbejdspartnere:

tjm banner 2019 fp1 195px
PFA banner 2023 195PX