Molestien 7, 2450 Kbh. SV, telefon: +45 36 36 55 85, e-mail: cosea@co-sea.dk

KONTAKT:


CO-SEA

Molestien 7
2450 København SV

Telefon: +45 36 36 55 85
Email: cosea@co-sea.dk

Åbningstider og kontaktpersoner
Du kan finde mere info omkring kontoret og de ansatte her: 

Gå til kontor CO-Sea

SENESTE NYT:

Nye overenskomster på hjemmesiden

Arbejdet med etableringen af den kommende Femern forbindelse er i ...

Rabat på billetter til historisk motorløb

Copenhagen Historic Grand Prix er et historisk og traditionelt mo ...
DAGEN
24/8-2006 11:35
CO-SØFART KALENDER

Martin Nielsen - Arbejdsmiljøkonference
Christian Petersen - Arbejdsmiljøkonference
Jannik Madsen - Arbejdsmiljøkonference

FRA MEDIER

Ny muligheder for Scandlines fremtid
Der er nu givet en åbning for at Scandlines danske indenrigsruter kan sælges separat fra resten af rederiet, hvilket bringer Mols-Linjen og i baggrunden BornholmsTrafikken, på banen for fortsatte spekulationer omkring et dansk super-passager-rederi.
Scandlines ejer 40% af aktierne i Mols-Linjen, og denne ejerandel ønskes nu nedsat til 30%. Nyheden sendte i går Scandlines aktiekurs i vejret. Første runde af salgsprocessen for Scandlines slutter medio september.
Børsen, 24/8, side 4

Clipper Group investerer gladeligt finansielt i DFDS
Clipper Group har hjemsted på Bahamas, med en flåde som målt i skibe er en af Danmarks største med 250 i drift, hvoraf 110 er selvejede. Selskabet som er ejet af Torben G. Jensen, har ved nye opkøb sikret sig 7% af aktierne i DFDS, hvilket har fået prisen på DFDS-aktierne til at stige til højeste niveau i et år. Både Clipper Group og DFDS udtrykker tilfredshed ved hinanden, med understregning af at der er tale om ren finansiel investering uden bagtanker.
JL-Fondet ejer 56% af aktierne i DFDS, ATP lidt under 4, medens DFDS selv ejer knap 5% af egne aktier.
Børsen, 24/8, side 9

Rederiet Norden i støt fremgang
Efter nogen afmatning tidligere på året er der alligevel udsigt til glæde hos Norden. Fremtiden tegner fortrøstningsfuld med øgede fragtmængder til Kina og Japan og økonomisk opsving i Europa.
Børsen, 24/8, side 12

Danbor fordobler indtjening
Danbor, tidligere Danserv, som er ejet af Mærsk, har stor fremgang i indtjeningen som især skyldes fusionering med et datterselskab. Virksomheden servicerer olie- og gasbranchen men har spredt aktiviteterne til at omfatte bl.a. transport og logistik.
Børsen, 24/8, side 14

BHT
BHT har nu installeret internetadgang for ventende passagerer i terminal og opmarchbaner, medens tilsvarende muligheder på færgerne ikke er aktuelt af prismæssige grunde. -
Transport- og energiminister Flemming Hansen mener det er fint at færgerne har været fyldte i sommerperioden og ikke at det er et problem med de turister som ikke har kunne komme til øen. -
En læser mener at ATP skal overtage trafikken, så kommer de gamle smukke færger og den høje service tilbage med flere rejsende til følge, så det må være en god forretning.
Bornholms Tidende, 23/8, side 3, 9, 18

Per Henriksen spøger
Den 87-årige skibsreder Per Henriksen har afskrevet en milliard til en fond for velgørende formål efter hans og hans kones død, bl.a. fordi datteren "hellere vil spilde sin tid med at læse psykologi". Hvem velgørenheden skal komme til gode er så et åbent spørgsmål efter læsning af interview i dagbladet Information. De fattige er nemlig stort set selv ude om det og skal ikke have noget, siger skibsrederen, som selv har en fortid som vajsenhus-barn. "De fleste fattige har levet over evne. Det er derfor de er fattige. De har spist og drukket og ferieret deres indtægter op. Den slags mennesker fortjener ikke hjælp. Heller ikke bistandshjælp, for den er så stor, at folk kan leve af den, og så gider de ikke arbejde." … "… alhoholisme er folks egen skyld." …."for at få hjælp skal man tale dansk og være pro-Danmark." …"..jeg stoler ikke på det offentlige… "Der er alt for meget svindel…", er nogle af de udtalelser som Per Henriksen afgrænser sine livserfaringer og fondens formål med.
Information, 23/8, side 4-5

Ledige skal søge flere jobs
Efter en højtråbende afsløring omkring anvisning af ledige til postomdeling, hvor kun en minimal del af de ledige kom i arbejde, har beskæftigelsesministeren hanket voldsomt i tøjlerne for de ledige. Seks nye initiativer skal nu hugge ind på de 123.000 forsikrede ledige i Danmark. Først og fremmest skal de ledige forpligtes til at søge flere jobs og A-kasserne skal intensivere en fremrykket indsats. Beskæftigelsesministeren mener ikke der er behov for nye regler, men bedre brug af de eksisterende.

Hellere en frivillig polak end ti modvillige danskere
Medens arbejdsformidlingen nu er sat til at tvinge de arbejdsløse i arbejde, siger et distributionsselskab som leverer gratis-aviser, nej tak til den påtvungne arbejdskraft. Det giver ansatte som passer deres arbejde dårligt og som selv sørger for at blive fyret.

Rapport om dødsfald
"Opklaringsenheden har skrevet en rapport om et dødsfald på en hæktrawler.
En hæktrawler var i færd med at fiske jomfruhummer med 4-dobbelt trawl. Trawlene lå på trawlbanen på agterdækket og blev lempet ud manuelt via hækrampen. Under dette arbejde blev et besætningsmedlem fanget af en løkke på et trawl og trukket over bord ."
 
Konference om Maritim Sikkerhed, Sundhed og Miljø d. 24.-25. august
Konferencens hjemmeside: http://www.mssm.dk/



© Copyright CO-SEA
All rights reserved

Cookie- og privatlivspolitik

CO-SEA
Molestien 7
2450 København SV

Telefon: +45 36 36 55 85
Email: cosea@co-sea.dk

Åbningstider og kontaktpersoner
Du kan finde mere info omkring
kontoret og de ansatte her

Nye overenskomster på hjemmesiden

Arbejdet med etableringen af den kommende Femern forbindelse er i ...

Rabat på billetter til historisk motorløb

Copenhagen Historic Grand Prix er et historisk og traditionelt mo ...

Samarbejdspartnere:

tjm banner 2019 fp1 195px
PFA banner 2023 195PX