Mose Allé 13, 2610 Rødovre, telefon: +45 36 36 55 85, e-mail: cosea@co-sea.dk

KONTAKT:


CO-SEA

Mose Allé 13
2610 Rødovre
Telefon: +45 36 36 55 85
Email: cosea@co-sea.dk

Åbningstider og kontaktpersoner
Du kan finde mere info omkring kontoret og de ansatte her: 

Gå til kontor CO-Sea

Nyhedsmail

Få tilsendt vores nyheds-
mail med oversigt over
de seneste nyheder.
DAGEN
3/8-2006 10:15
CO-SØFART KALENDER
 
Ole Philipsen - ITF møder Durban, Sydafrika.
Christian Petersen - ferie
Jannik Madsen - fri
 
FRA MEDIER
 
Jagten på Scandlines
I juli blev feltet af mulige købere snævret ind fra 13 til nu 6. Der er stor lukkethed omkring hvem disse seks er, men ifølge Børsens kilder er de 5 af dem med sikkerhed:
Stena Line
Baltic Ferry Development (hvor Løndmodtagernes Dyrtidsfond er med sammen med bl.a. en tysk storbank - konsortiet er skabt til lejligheden med henblik på køb af Scandlines).
Crossfinanz (Schweiz).
3i (England) (en af verdens største kapitalfonde)
Nordic Capital (Sverige)
Ejerne af Scandlines, Transportministeriet og Deutsche Bahn, forventes at udvælge 2-3 af de interesserede til endelige forhandlinger i løbet af september, og handlen ventes at være en realitet inden årets udgang. Der er megen spekulation i med hvilket formål de forskellige byder ind. For kapitalfondenes vedkommende er det sandsynligvis med henblik på videresalg i løbet af 4-5 år. Både den mulige Femern-forbindelse og monopolsituationen i Puttgarden spiller ind i overvejelserne. På kort sigt er rederiet sikret et årligt overskud på en halv mia. kr. på baggrund af monopolsituationen i sejladsen mellem Tyskland og Danmark.
Børsen, 3/8, side 6-7
 
Mærsk sælger 3 skibe
Der er tale om 3 tankskibe som er handlet til en pris på 1,1 mia. "Emilie Maersk", "Maersk Richmond" og "Maersk Regent". Skibene er samtidig taget tilbage på en femårs charter.
Børsen, 3/8, side 6
 
BornholmsTrafikken har nu fået vognmandstilladelse og nummerplader.
Transportorganisationerne HTSI og DTL har nu klaget til transportministeren og truer med at indbringe sagen om BHT som vognmand for konkurrencestyrelsen. Det sker efter BHT har fået vognmandstilladelse fra Færdselsstyrelsen, og efter rederiet nu også har fået nummerplader på sine trækkere. De to organisationer udtrykker stor bekymring om unfair konkurrence for deres medlemmer, og mener at offentligt støttet virksomhed principielt skal holde sig fra konkurrence med private virksomheder. Offentligt tilskud sammen med indgående kundekendskab vil stille de private vognmænd i en uholdbar situation, efter HTSI's og DTL's opfattelse.
Bornholms Tidende, 2/8, side 1



© Copyright CO-SEA
All rights reserved

Cookie- og privatlivspolitik

CO-SEA
Mose Allé 13
2610 Rødovre
Telefon: +45 36 36 55 85
Email: cosea@co-sea.dk

Åbningstider og kontaktpersoner
Du kan finde mere info omkring
kontoret og de ansatte her

DIS-Offshore på vej – endda med grønt lys fra Enhedslisten

-Lovforlaget er et rigtig godt eksempel på, hvad der kan lykkes, ...

Medsejlads hos DFDS og Fjord Line denne uge

Rejsesekretær Barno Jensen fra Metal Maritime indleder i dag sønd ...
bottom banner1