Mose Allé 13, 2610 Rødovre, telefon: +45 36 36 55 85, e-mail: cosea@co-sea.dk

KONTAKT:


CO-SEA

Mose Allé 13
2610 Rødovre
Telefon: +45 36 36 55 85
Email: cosea@co-sea.dk

Åbningstider og kontaktpersoner
Du kan finde mere info omkring kontoret og de ansatte her: 

Gå til kontor CO-Sea

Nyhedsmail

Få tilsendt vores nyheds-
mail med oversigt over
de seneste nyheder.
DAGEN
14/6-2006 12:05
CO-SØFART KALENDER
 
Ole Philipsen: ITF møder i Singapore
Ole Strandberg: Ferie
Jannik N. Madsen: Ferie

FRA MEDIER

Bornholm: Ikke flere konventionelle færger
Ifølge et notat udarbejdet af analysefirmaet Kjær & Schmeltzer for Bornholms Regionskommune, vil ”Povl Anker” blive den sidste konventionelle færge i sejlads mellem Bornholm og omverdenen. I fremtiden skal sejladsen til og fra øen i stedet varetages af to hurtigfærger og to ro-paxer. Situationen kan opstå fra 2010, hvor statens nuværende kontrakt med Bornholmstrafikken A/S udløber. Det fremgår af notatet, at såvel ”Povl Anker” som ”Villum Clausen” til den tid vil være forældede, og de bør derfor erstattes af to nye hurtigfærger med samme kapacitet som ”Villum Clausen”. Derudover nævner notatet to ro-paxer på samme størrelse som ”Hammerodde” og ”Dueodde”, men med den udbygning som bornholmerne hele tiden har efterspurgt. Denne sejlads vil kræve op til 100 mio. kr. mere i tilskud om året fra staten end man får nu. Desuden vil det kræve nye investeringer i de berørte havne.
Bornholms Tidende, 13/6 side 5
 
Bornholm: Ikke flere forbedringer på det trafikale område
Af et notat fra Transportministeriet til Bornholms Regionskommune fremgår det, at bornholmerne ikke skal forvente yderligere forbedringer af øens trafikale betjening. Ifølge ministeriet har kombinationen af Øresundsbroen og en hurtigfærge givet så markant en forbedring, at man ikke skal sætte næsen op efter mere – heller ikke selvom der skulle ske trafikale forbedringer andre steder i landet.
Bornholms Tidende, 13/6 side 5
 
Torm: Afklaring om Norden udskudt
Den lovede afklaring af hvad der skal ske med Torms aktiepost på 33 pct. i Norden er udskudt på ubestemt tid. Ifølge aktieanalytikere er årsagen, at tørlastskibe, som er Nordens hovedforretning, oplever nedgang i indtjeningen, hvilket har gjort det svært at finde købere. Desuden har det pt. sure aktiemarked været nævnt som en medvirkende årsag til udskydelsen.
Børsen, 14/6, side 6
 
Lindø-brand kommer ikke til at koste job
Det vurderes at sidste uges brand på Lindøværftet, betyder fire ugers forsinkelse på leveringen af Mærsks enorme containerskib, som skulle have været klar i løbet af juli. Selvom store dele af broen og områder i maskinrummet er udbrændt, kan værftsarbejderne fortsætte arbejdet på de resterende dele af skibet. Det betyder at tidsplanen vil skride mindst muligt samt at branden ikke får konsekvenser for antallet af ansatte. Til gengæld vil det koste Lindøværftet et tocifret millionbeløb at udbedre skaderne på skibet.
 



© Copyright CO-SEA
All rights reserved

Cookie- og privatlivspolitik

CO-SEA
Mose Allé 13
2610 Rødovre
Telefon: +45 36 36 55 85
Email: cosea@co-sea.dk

Åbningstider og kontaktpersoner
Du kan finde mere info omkring
kontoret og de ansatte her

DIS-Offshore på vej – endda med grønt lys fra Enhedslisten

-Lovforlaget er et rigtig godt eksempel på, hvad der kan lykkes, ...

Medsejlads hos DFDS og Fjord Line denne uge

Rejsesekretær Barno Jensen fra Metal Maritime indleder i dag sønd ...
bottom banner1