Mose Allé 13, 2610 Rødovre, telefon: +45 36 36 55 85, e-mail: cosea@co-sea.dk

KONTAKT:


CO-SEA

Mose Allé 13
2610 Rødovre
Telefon: +45 36 36 55 85
Email: cosea@co-sea.dk

Åbningstider og kontaktpersoner
Du kan finde mere info omkring kontoret og de ansatte her: 

Gå til kontor CO-Sea

Nyhedsmail

Få tilsendt vores nyheds-
mail med oversigt over
de seneste nyheder.
DAGEN
26/4-2006 12:15
CO-SØFART KALENDER

15:00 Ole Philipsen + Martin Nielsen til orienteringsmøde i Danmarks Rederiforening

Jannik Madsen besøger Samsø Linien

FRA MEDIER


Tyskerne vil bestemme det hele ved salg af Scandlines
Danske medlemmer af bestyrelsen blev bedt om at blande sig udenom i forbindelse med betingelser for overenskomster, sejlruter og driftssteder som en ny privat ejer skal overholde. Det kan betyde yderligere forsinkelser eller egentlig sabotage af salgsmulighederne. Klimaet mellem de to ejere har længe været forpestet, men nu demonstreres det igen at det kun er på papiret de to parter er ligeværdige.
Børsen, 26/4, side 5

Rederiet Norden håber nu at slippe for indblanding fra Torm
Torm har antydet at deres ejerandel på 33% er til salg, og hos rederiet Norden kan det ikke gå hurtigt nok før aktierne skifter hænder. Norden har længe følt sig generet af Torms indblanding og måske særligt ønskerne om at få de to rederier fusioneret.
Norden er optimistiske for fremtiden og der er mulige planer om udflytning af hovedsædet fra Amaliegade til f.eks. Tuborg Havn for at få mere albuerum.
Børsen, 26/4, side 5

Verdens hurtigste færge til Hanstholm
Ny forbindelse til Norge med katamaranen "Master Cat" som kan sejle Kristianssand-Hanstholm på under to timer. Sejladsen påbegyndes ultimo april med flere daglige afgange og der er plads til 660 passagerer, 200 biler og 4 busser. Over 50.000 nordmænd har allerede købt billet på forhånd.
Børsen, 25/4

Uenighed om råd fra radioens rejseråd
Passagerforeningen:
Den bornholmske passagerforening påpeger at bornholmerne selv prioriterer genopotagelse af en passagerrute til København, og i det hele taget ikke ønsker kun at kunne rejse via Rønne-Ystad. Flexibiliteten var større før, og det var muligt at nå en aften i Tivoli eller i teatret uden overnatning. Forslagene fra rejserådet ligner et bestillingsarbejde for turister og tager heller ikke hensyn til svenske transit-drillerier (f.eks. næsten umuligt at få en cykel over Sverige).
Bornholms Tidende, 25/4, side 2
Skibsfører:
Forhenværende DFDS-kaptajn og bosat Bornholm siden 1975, forsøgte ved flere lejligheder at få et ord indført i debatten i radioen, men blev afvist. Han mener dispositionerne gennem de seneste år har været håbløse. Hans grundholdning er at der burde have været satset på modernisering af de 2 gamle færger. Så kunne de have klaret overfarten mellem Rønne og Ystad på 1 time og 40 minutter , og ville kun have brugt en brøkdel af den olie "Villum Clausen" gør. Færgerne havde kunne klare natbåd til København og to daglige afgange til Ystad med udvidelse i højsæsonen. Der har hele tiden været tale om politiske studehandler fremfor saglige beslutninger.
Bornholms Tidende, 25/4, side 10

BornholmsTrafikkens bookingsystem svarer kun een vej
Hvis man løber ind i udsolgte afgange, vil bookingsystemet kun oplyse om senere ledige afgange, ikke tidligere. Det er meget teknisk, og ifølge BHT koster det en bondegård hver gang der skal laves en smule om i systemet. Der er udsigter til et helt nyt system.
Bornholms Tidende, 25/4, side 5

Mindre dansk skib sank i Østersøen efter sammenstød tidligt tirsdag morgen.
"Marina S" sank omgående efter sammenstød med svensk skib under dårlig sigtbarhed. Fire besætningsmedlemmer måtte en tur i vandet, men blev reddet ombord på det svenske fartøj og er uskadte.
Bornholms Tidende, 25/4, side 5

Usikkerhed om rederiet Østersøens fremtid
Rederiet som driver Bornholmsruten og sejler med fragtfærgen "Bornholm" i rutefart mellem Rønne, Hundested og Kolding har det skidt i økonomien. Året 2004 gav et underskud på 3,5 mio. kr., 2005 kun et mindre overskud og der er en negativ egenkapital på mere end 1 mill. kr.
Bornholms Tidende, 25/4, side 1

FRA FOLKETINGETS DAGSORDEN

2) Til finansministeren af:
Jørgen Arbo-Bæhr (EL):
Kan ministeren bekræfte, at Velfærdskommissionens beregninger, der ligger til grund for regeringens forslag om bl.a. at forhøje efterløns- og pensionsalderen, forudsætter mere end en fordobling af det private forbrug frem til 2041, og at det finansieringsproblem, som hænger sammen med den demografiske udvikling, kan løses ved at begrænse væksten i det private forbrug en smule for i stedet at bruge pengene på velfærd, efterløn m.v., dvs. ved at rykke lidt på balancen mellem væksten i offentligt og privat forbrug?
(Spm. nr. S 4202)

3) Til finansministeren af:
Jørgen Arbo-Bæhr (EL):
Kan ministeren bekræfte, at regeringens forslag om at fjerne den forlængede dagpengeret for 55-59-årige og forhøjelse af efterlønsalderen til 63 år vil betyde, at flere i alderen 55-63 år vil komme på kontanthjælp eller førtidspension eller helt miste retten til egen indkomst, og har ministeren beregninger, som viser, hvor mange mennesker det vil dreje sig om ved fuld indfasning af regeringens forslag?
(Spm. nr. S 4203)

6) Til socialministeren af:
Thomas Krog (SF):
Hvad vil ministeren gøre for at rette op på de mange væsentlige retssikkerhedsmæssige problemer, der, jf. praksisundersøgelse fra 2005, er i kommunernes afgørelser om hjemmehjælp, og hvilke initiativer vil ministeren tage for at rette op på problemet?
(Spm. nr. S 4050).

7) Til socialministeren af:
Thomas Krog (SF):
Hvad vil ministeren gøre for at sikre kommunale kvalitetsstandarder, der i højere grad lever op til forudsætningen om, at borgerne skal kende deres rettigheder, herunder en tidsangivelse af, hvad der er afsat til de enkelte ydelser pr. gang?
(Spm. nr. S 4051).



© Copyright CO-SEA
All rights reserved

Cookie- og privatlivspolitik

CO-SEA
Mose Allé 13
2610 Rødovre
Telefon: +45 36 36 55 85
Email: cosea@co-sea.dk

Åbningstider og kontaktpersoner
Du kan finde mere info omkring
kontoret og de ansatte her

DIS-Offshore på vej – endda med grønt lys fra Enhedslisten

-Lovforlaget er et rigtig godt eksempel på, hvad der kan lykkes, ...

Medsejlads hos DFDS og Fjord Line denne uge

Rejsesekretær Barno Jensen fra Metal Maritime indleder i dag sønd ...
bottom banner1