Molestien 7, 2450 Kbh. SV, telefon: +45 36 36 55 85, e-mail: cosea@co-sea.dk

KONTAKT:


CO-SEA

Molestien 7
2450 København SV

Telefon: +45 36 36 55 85
Email: cosea@co-sea.dk

Åbningstider og kontaktpersoner
Du kan finde mere info omkring kontoret og de ansatte her: 

Gå til kontor CO-Sea

SENESTE NYT:

Nye overenskomster på hjemmesiden

Arbejdet med etableringen af den kommende Femern forbindelse er i ...

Rabat på billetter til historisk motorløb

Copenhagen Historic Grand Prix er et historisk og traditionelt mo ...

Krænkelser nej tak - kampagne på vej

Metal Maritime - 20. juni 2019

Krænkelser nej tak - kampagne på vej

Søfartens Arbejdsmiljø- og Velfærdsråd (Sea Health & Welfare - SHW) lancerer til september flere tiltag rettet mod krænkende adfærd til søs.

Af Hanne Hansen

Krænkende adfærd hører ingen steder hjemme. Slet ikke til søs. Og det korte "Nej tak" omfatter alle former for krænkende adfærd - inklusiv den med seksuelle over- og undertoner.

Tiltaget fra SHW vil omfatte både en opmærksomhedskampagne rettet mod alle former for krænkende adfærd, vejledninger til såvel rederier som søfarende og oprettelsen af en "helpline", hvor søfarende kan ringe for fortrolig rådgivning.

"Formålet med initiativet er at skabe opmærksomhed på alle former for krænkelser i søfarten og tilbyde støtte til søfarende med henblik på at undgå og bekæmpe krænkende adfærd på arbejdspladsen - i samarbejde med kollegaer og rederiet. Vejledningen forklarer, hvordan krænkende adfærd defineres, hvad man kan gøre for at undgå det og hvad man skal gøre, hvis man oplever krænkende adfærd," oplyser SHW på sin hjemmeside om tiltaget.

Alt vil være klar til september. 

Ser frem til SHWs tiltag

Metal Maritime ser frem til tiltagene fra SHW. Projektet er fremadskuende og med entydige værktøjer og hjælp til både søfarende og rederier til at håndtere situationer med chikane - uanset chikanens art.

Ingen skal være i tvivl om, at krænkelser er "no go". Ofre for chikaner af enhver art skal heller ikke være i tvivl om, hvordan episoder indberettes og håndteres i de enkelte rederier.

Læs hele pressemeddelelsen fra Sea Health & Welfare her...