Molestien 7, 2450 Kbh. SV, telefon: +45 36 36 55 85, e-mail: cosea@co-sea.dk

KONTAKT:


CO-SEA

Molestien 7
2450 København SV

Telefon: +45 36 36 55 85
Email: cosea@co-sea.dk

Åbningstider og kontaktpersoner
Du kan finde mere info omkring kontoret og de ansatte her: 

Gå til kontor CO-Sea

SENESTE NYT:

Traditionen blev holdt i hævd den 5.maj

Selvom Anden Verdenskrig kan virke som meget lang tid siden, og d ...

Uddannelsen til skibsmaskinist opdateres til fremtiden

Uddannelsen til skibsmaskinist på MARTEC har igennem de seneste p ...

Medsejlads: Status for 2023

Metal Maritime - 12. december 2023

Rejsesekretær Barno Jensen, øverst på billedet, tager sig af de fleste medsejladser og skibsbesøg, men faglige konsulenter Caspar Mose og Per Gravgaard har også været på skibsbesøg

Medsejlads: Status for 2023

Rejsesekretær Barno Jensen gør status over året der er gået, hvor han har kørt landevejene tynde og været på rekordmange medsejladser og skibsbesøg.

Af Barno Jensen

”Tiden den er gået, med raske vingeslag”, synger Kim Larsen i nummeret ’Dagen Før’ fra 1979.

Vingeslagene vender jeg tilbage til, men at tiden den er gået, og et nyt år venter i horisonten, kan og vil jeg ikke løbe fra. 2023 har budt på rekordmange medsejladser, skibs- og skolebesøg, og OffshoreMobilKontor.

Der er igen tilbagelagt flere tusinde kilometer på vejene mellem havnene i regn, rusk, sne, blæst og solskin. Der var igen-igen vendt op og ned på mangt og meget, og rigtig mange nye søfolk skulle besøges.

Mange henvendelser

Der har været adskillige henvendelser og ønske om medlemskab fra den del af besætningerne, der er organiseret og overenskomstdækket af andre forbund. Her har svaret altid været, at vi råder folk til at være medlem af den organisation, der tegner og vedligeholder overenskomsterne. Det er ikke så kompliceret.

Metal Maritime bestræber sig altid på at gøre det der er bedst for medlemmerne, både menige og officerer.

OK23

OK23 har udfyldt det meste af taletiden i den forgangne sæson, og fornyelserne, opdateringerne og efterreguleringerne skulle også vise sig at beslaglægge en del opmærksomhed og ’kontortid’ ombord.

Udover nye besætningsmedlemmer er der, i det forgangene år, også kommet nye rederier i besøgskalenderen. Især Stena Lines skibe på ruterne Karlskrona – Gdynia og Nynäshamn – Hanko har indtaget markante pladser på To-Do-Listen. Her var især balterne på 'URD' og 'BALTICA' særdeles interesserede i at organisere sig og havde på forhånd stor tillid - og forventning - til Den Danske Model.   

Tilbage til vingeslagene

Og så til vingeslagene: I de kommende år vil vindmølleoperatørene komme til at få en central plads blandt skibsbesøgene, og i den forbindelse skal der sættes nye rutiner og kommunikationslinjer i søen.
Men den del er Business As Usual og gør, at også fremtiden er lige så uforudsigelig og spændende som altid.

Fremragende arbejde

2023 slog endnu en tyk streg under det fremragende arbejde vores tillidsvalgte yder - dag ud og dag ind – og hvor vigtigt det er at vedligeholde og styrke relationerne til vores TR og AMR-ambassadører ombord.

Glædelig Jul & Godt Nytår